Some stock help...

Help Support Reef Frontiers:

gREEF Stricken

Well-known member
Joined
Jul 3, 2014
Messages
180
Location
Graham WA
Well I'm finally done scaping my 90gal and have finally rid myself of that pesky Domino Damsel...I wanna slowly start stocking...at this point just a cleaner crew, an Arrow crab("Harvard"), a Yellow Watchman("Grover") and a LMB named "Nibbler"

set on a pair of GSM Clowns and BTA or 2. Also really focused on cave scaping with hopes of keeping a Snowflake Moray(unsure of reef compatibility)...any other suggestions??

thanks

GS
 

Maxx

Staff Housemonkey
Joined
Jul 31, 2003
Messages
2,935
The Snowflake moray will eat your arrow crab. They are crustacean eaters in the wild. Eels also tend to be kinda clumsy and can knock stuff over. But if you aquascape properly and secure your rockwork, you should be fine with an eel in the tank. Just realize that all eels are carnivores and when they get hungry, everything else becomes a snack.
 

N1Husker

RF Staff
Joined
Jul 28, 2011
Messages
1,486
Location
Olalla, WA.
Just a warning on the GSM Clown, some can get as nasty as a damsel. Don't confuse them with the less aggressive Ocelaris Clown, they can be very mean. I had one and he killed one of my blennies and a wrasse that I had. They also can get quite big, 5"+. Some people have no problem with them, but many people do. Liveaquaia.com is the only clown they sell that is labelled as aggressive.
 

1guydude

Well-known member
Joined
Jul 12, 2011
Messages
3,111
Location
p-town, WA
Gsm? En lighten me plz. lol
wat size tank and wats ur flow pattern like? How much and when do u feed? Wat kind of Corals?
eel will need a top. U can do it but get a small eel and big fish lol.
I've never had an eel myself but would suggest a spendy garden eel or dwarf gold moray. Hths
D
 

N1Husker

RF Staff
Joined
Jul 28, 2011
Messages
1,486
Location
Olalla, WA.
Gsm? En lighten me plz. lol
wat size tank and wats ur flow pattern like? How much and when do u feed? Wat kind of Corals?
eel will need a top. U can do it but get a small eel and big fish lol.
I've never had an eel myself but would suggest a spendy garden eel or dwarf gold moray. Hths
D
Gold Strip Maroon Clown
 

N1Husker

RF Staff
Joined
Jul 28, 2011
Messages
1,486
Location
Olalla, WA.
Gsm? En lighten me plz. lol
wat size tank and wats ur flow pattern like? How much and when do u feed? Wat kind of Corals?
eel will need a top. U can do it but get a small eel and big fish lol.
I've never had an eel myself but would suggest a spendy garden eel or dwarf gold moray. Hths
D
Gold Strip Maroon Clown
 

gREEF Stricken

Well-known member
Joined
Jul 3, 2014
Messages
180
Location
Graham WA
Thx for the input guys...think I have decided on a couple things...first, DEFINATELY gonna go with gymnothorax meleatrus for my Eel. Even found one local for 2 bills!! Second, have decide on black and White Occies.
Thanks all for your help
G
 

Latest posts



Top